Facebook Instagram Pinterest YouTube Film Search iOS Android Cookie Cookie Cytat Mój festiwal Mój festiwal Home Kalendarz Kalendarz Kalendarz Kalendarz Facebook Twitter Google Plus Zamknij Nawiguj Miejsca festiwalowe Organizatorzy Organizatorzy Partnerzy Kraków Wyślij
News
27.07.2017

Wiedźmin jedzie na Teneryfę!

News
News
25.05.2017

10. FMF zakończony!

News
Abel Korzeniowski
Abel Korzeniowski
Giorgio Moroder
Giorgio Moroder
Howard Shore
Howard Shore
Trevor Morris
Trevor Morris
Jan A.P. Kaczmarek
Jan A.P. Kaczmarek
Home

Terry Davies

Terry Davies
Terry Davies
Terry zaczął swoją profesjonalną karierę w National Theatre w Londynie, gdzie był kierownikiem muzycznym i orkiestratorem.

Jego pierwszym projektem był wielokrotnie nagradzany spektakl Guys and Dolls, który rozpoczął dwunastoletnią współpracę Terry’ego z tym teatrem i wieloma znaczącymi aktorami i muzykami. Terry jest również dyrygentem orkiestry wykonującej muzykę na żywo do filmów animowanych: Grufołak, Dziecko Grufołaka i Miejsce na miotle.

Pracował na planie filmowym jako kierownik muzyczny i trener wokalny przy filmach Mój tydzień z Marilyn i Dziadek do orzechów. Był orkiestratorem i dyrygentem podczas nagrań muzyki do ponad pięćdziesięciu filmów, wśród których można znaleźć Jak zostać królem, Iluzjonistę, Kolejny rok, Powrót do Brideshead, Happy-Go-Lucky, czyli co nas uszczęśliwia i Brick Lane.

Terry skomponowal muzykę do wielu Shakespeare’owskich produkcji dla RSC i Regent's Park's Open Air Theatre. Napisał ścieżkę dźwiękową do Alicji w Krainie Czarów RSC i dwóch miusciali: The Birds dla Istanbul City Theatre oraz Kes! The Musical dla Octagon Theatre w Bolton.

Terry od prawie piętnastu lat pracuje w firmie Matthew Bourne’a - New Adventures. Napisał muzykę do pięciu projektów tanecznych Matthew: Władcy much (nominowany do Manchester Theatre Awards), The Car Man (nagroda Evening Standard za najlepszy musical), Play Without Words (nagroda Olivier), Doriana Graya i Edwarda Nożycorękiego (nagroda New York Drama Desk za wyjątkowe doświadczenie teatralne).

W dorobku muzycznym Daviesa znajduje się również muzyka skomponowana na potrzeby telewizji, między innymi adaptacji The Car Man i piosenki do Tipping the Velvet, dzięki którym został nominowany do BAFTA. Jego mini opera - After Figaro doczekała się ekranizacji. Terry pracował dla Stephena Poliakoffa dyrygując Friends and Crocodiles, Gideon's Daughter, The Lost Prince (nagroda Primetime Emmy), Perfect Strangers i Shooting the Past