Facebook Instagram Pinterest YouTube Google+ Twitter Film Search iOS Android Cookie Cookie Cytat Mój festiwal Mój festiwal Home Kalendarz Kalendarz Kalendarz Kalendarz Facebook Twitter Google Plus Zamknij Nawiguj Miejsca festiwalowe Organizatorzy Organizatorzy Partnerzy Kraków Wyślij
News
17.10.2018

Ruszają międzynarodowe warsztaty InMICS...

News
News
02.10.2018

70 lat Chóru Polskiego Radia – Jubileusz 2.0

News
Michał Fojcik
Michał Fojcik
Mateusz Bień
Mateusz Bień
Nick Wollage
Nick Wollage
James Fitzpatrick
James Fitzpatrick
Nikola Bojčev
Nikola Bojčev
Home

Simon Greenaway

Simon Greenaway
Simon Greenaway
Klasycznie wyszkolony pianista, naukę gry rozpoczął w wieku 4 lat. Uczęszczał do Trinity College of Music w ramach stypendium wpierającego naukę gry na fortepianie, klarnecie i saksofonie.

W wieku 18 lat podpisał kontrakt z EMI Music Publishing jako autor piosenek, a jednocześnie wyrobił sobie markę jako muzyk sesyjny i wzięty programista instrumentów klawiszowych, pracując z takimi artystami jak Bryan Adams, Gary Barlow, Harry Gregson Williams i The Lemonheads. W tym czasie został współautorem i producentem dwóch albumów dla zespołu Think Twice, z których oba dotarły do TOP 10 w Japonii.

Współtworzony przez niego wraz z twórcą/producentem Sachą Collisonem zespół Aurora podpisał kontrakt z EMI/Positiva w 2001 roku i dostał się 4 razy na brytyjskie TOP 20 najlepszych płyt oraz zdobył 5. miejsce na brytyjskiej liście przebojów coverem Ordinary World grupyDuran Duran. W tym okresie Simon napisał też i wyprodukował, wraz z innymi twórcami z firmy Air Edel, Jamesem Shearmanem i Samem Babenia, tytułowy utwór z albumu Charlotte Church Dream a Dream, który sprzedał się w ponad 3 milionach egzemplarzy na całym świecie.

Następnie przyszła praca w branży filmowej, w tym produkcja piosenek Manna/Weila na potrzeby filmu Muppets Treasure Island u boku kompozytora Hansa Zimmera oraz dodatkowa muzyka do filmu z Jamesem Bondem Jutro nie umiera nigdy. Współpracował też ściśle w Shepperton Studios z kompozytorem Patrickiem Doyle'em przy filmach Niania (Nanny McPhee), Harry Potter i Czara Ognia oraz jako redaktor muzyczny przy filmie Richarda E. Granta Wah-Wah. W 2009 roku został zaproszony do Los Angeles przez kompozytora Johna Powella do współpracy z nim przy muzyce do filmu Epoka lodowcowa 3: Era dinozaurów.

Będąc zapalonym zwolennikiem ochrony praw kompozytorów i muzyków, Simon powrócił do Londynu, aby pracować jako konsultant dla Amerykańskiego Stowarzyszenia Kompozytorów, Autorów i Wydawców ASCAP (American Society of Composers, Authors and Publishers), największej organizacji ochrony praw do wykonań w USA. W 2010 roku został mianowany Dyrektorem Filmu i Telewizji na Wielką Brytanię/Europę, a w 2011 roku został członkiem zarządu World Soundtrack Awards. W 2016 r. Simon awansował na Wiceprezesa ds. Członkostwa na Wielką Brytanię/Europę, kierując zespołem z londyńskich biur ASCAP. Ostatnie znaczące podpisane przez niego kontrakty to Dua Lipa, Rag 'N Bone Man i Nana Rogues (producentka Passionfruit Drake’a).