Facebook Instagram Pinterest YouTube Google+ Twitter Film Search iOS Android Cookie Cookie Cytat Mój festiwal Mój festiwal Home Kalendarz Kalendarz Kalendarz Kalendarz Facebook Twitter Google Plus Zamknij Nawiguj Miejsca festiwalowe Organizatorzy Organizatorzy Partnerzy Kraków Wyślij
News
30.11.-1

11. FMF przechodzi do historii

News
News
04.06.2018

Casino Royale Live in Concert

News
Michał Fojcik
Michał Fojcik
Mateusz Bień
Mateusz Bień
Nick Wollage
Nick Wollage
James Fitzpatrick
James Fitzpatrick
Nikola Bojčev
Nikola Bojčev
Home

Mikołaj Stroiński

Mikołaj Stroiński
Mikołaj Stroiński
Sam kompozytor mówi o sobie tak: „urodziłem się w Nairobi, miałem okazję mieszkać w Warszawie (gdzie dorastałem), Katowicach (ukończyłem tamtejszą Akademię Muzyczną), Bostonie (gdzie zdobyłem dyplom Berklee College of Music), ostatecznie znajdując swój dom w Los Angeles, gdzie piszę muzykę i produkuję w swoim studio”.

Pracę w Kalifornii rozpoczął od tworzenia muzyki dla stacji telewizyjnych, m.in. dla CBS, NBC, FOX, Discovery Channel, History Channel i HBO. Na liście jego projektów znalazły się także polskie seriale, m.in. Bez tajemnic (reż. A. Holland, W. Smarzowski, M. Lechki, K. Adamik, A. Kazejak, J. Borcuch, A. Glińska; prod. HBO), Paradoks (reż. B. Lankosz, G. Zgliński i I. Brejdygant) oraz Zbrodnia (reż. G. Zgliński, S. Fabicki). Komponuje też muzykę do gier video – obok trzeciej odsłony Wiedźmina (Dziki Gon oraz Krew i wino) tworzył oprawę muzyczną m.in. do gier Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana, Sniper: Ghost Warrior 3, The Vanishing of Ethan Carter (Zaginięcie Ethana Cartera), Detached, Kursk oraz Attack of The Earthlinks.

Mikołaj Stroiński podkreśla: „mój warsztat obejmuje większość gatunków muzycznych i tę różnorodność staram się zawierać w swoich kompozycjach, przy okazji poszukując oryginalnego brzmienia. Celem tworzonej przeze mnie muzyki jest zwiększenie atrakcyjności komercyjnych projektów (zwiastuny, kino akcji), poprzez spotęgowanie bodźców docierających do odbiorcy. Bardzo cenię także realizacje, w których muzyka stanowi rodzaj dopowiedzenia. Pomaga ona bowiem w wyrażaniu emocji, których nie da się przekazać za pomocą obrazu czy dialogów. Dzięki temu obraz i zawarta w nim treść stają się wielowymiarowe, a muzyka może porwać odbiorcę w ciekawą i pełną emocji podróż”.