Facebook Instagram Pinterest YouTube Film Search iOS Android Cookie Cookie Cytat Mój festiwal Mój festiwal Home Kalendarz Kalendarz Kalendarz Kalendarz Facebook Twitter Google Plus Zamknij Nawiguj Miejsca festiwalowe Organizatorzy Organizatorzy Partnerzy Kraków Wyślij
News
23.04.2017

Najlepsi wolontariusze poszukiwani!

News
News
11.04.2017

Ruszyła ogólnopolska kampania
10. FMF!

News
Giorgio Moroder
Giorgio Moroder
Howard Shore
Howard Shore
Brian Tyler
Brian Tyler
Trevor Morris
Trevor Morris
Abel Korzeniowski
Abel Korzeniowski
Home

Michał Lorenc

Michał Lorenc
Michał Lorenc
To jeden z najwybitniejszych i zarazem najbardziej popularnych kompozytorów muzyki filmowej w Polsce, porównywany przez amerykański branżowy tygodnik Variety do Aarona Coplanda.
To jeden z najwybitniejszych i zarazem najbardziej popularnych kompozytorów muzyki filmowej w Polsce, porównywany przez amerykański branżowy tygodnik Variety do wybitnego amerykańskiego kompozytora Aarona Coplanda. Stworzył muzykę do ponad 175 filmów, seriali telewizyjnych, filmów dokumentalnych oraz spektakli teatralnych. Współpracował z najlepszymi reżyserami z Polski, Czech, Wielkiej Brytanii i USA. Nagrywał z najlepszymi polskimi orkiestrami: Sinfonią Varsovią, Orkiestrą Filharmonii Narodowej i Warszawską Operą Kameralną. Od lat często współpracuje z muzykami z zespołu DesOrient – polskimi specjalistami od muzyki etnicznej. Jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej, Czeskiej Akademii Filmowej oraz Polskiej Akademii Filmowej.

Pierwszym serialem telewizyjnym do jakiego skomponował muzykę byli Przyjaciele Andrzeja Kostenki (1979). Dziesięć lat później stworzył muzykę do filmu Macieja Dejczera 300 mil do nieba i otrzymał za nią nominację do Felixa - Europejskiej Nagrody Filmowej oraz Nagrodę im. Stanisława Wyspiańskiego. Od tego momentu jego kariera nabrała tempa. W 1992 roku, jego muzykę do filmu Psy (reż. Władysław Pasikowski) uznano za najlepszą podczas Festiwalu w Gdyni. W 1995 otrzymał tę samą nagrodę za Prowokatora Krzysztofa Langa, a w 1997 za Bandytę Macieja Dejczera. W 1996 roku współpracował ze znakomitym reżyserem Bobem Rafelsonem ,tworząc muzykę do filmu Krew i wino, zgłoszonego przez wytwórnię 20th Century Fox do Oscara.

W 1999 roku za muzykę do filmu Nic Doroty Kędzierzawskiej Michał Lorenc otrzymał nagrodę specjalną na festiwalu Camerimage w Łodzi oraz prestiżową nagrodę główną na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Filmowej i Medialnej w Bonn. W tym samym roku muzyka Lorenca skomponowana do czesko-polskiego filmu Zabić Sekala została uhonorowana Czeskim Lwem. Dwa lata później za muzykę do filmu Daleko od okna (2001) Jana Jakuba Kolskiego dostał Złotą Kaczkę, a w 2002 roku był ponownie nominowany do Czeskich Lwów, tym razem za muzykę do filmu Babie lato.

Otrzymał główne nagrody za najlepszą muzykę na Festiwalu w Gdyni za Przedwiośnie (2001) Filipa Bajona i Wszystko będzie dobrze (2007) Tomasza Wiszniewskiego. Najważniejsze, jak mówi nagrody, bo przyznawane przez widzów, otrzymał trzy razy we Wrześni – na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej Prowincjonalia – za filmy Daleko od okna (2001 Jana Jakuba Kolskiego, Wino truskawkowe (2007) Dariusza Jabłońskiego i Cztery noce z Anną (2008) Jerzego Skolimowskiego. Sukcesem okazały się także seriale, do których Lorenc stworzył muzykę - Glina (2004-2008), Oficer (2004) i Ojciec Mateusz (2008-2012).