Facebook Instagram Pinterest YouTube Google+ Twitter Film Search iOS Android Cookie Cookie Cytat Mój festiwal Mój festiwal Home Kalendarz Kalendarz Kalendarz Kalendarz Facebook Twitter Google Plus Zamknij Nawiguj Miejsca festiwalowe Organizatorzy Organizatorzy Partnerzy Kraków Wyślij
News
30.11.-1

11. FMF przechodzi do historii

News
News
04.06.2018

Casino Royale Live in Concert

News
Michał Fojcik
Michał Fojcik
Mateusz Bień
Mateusz Bień
Nick Wollage
Nick Wollage
James Fitzpatrick
James Fitzpatrick
Nikola Bojčev
Nikola Bojčev
Home

Jesper Kyd

Jesper Kyd
Jesper Kyd
Duński kompozytor Jesper Kyd, laureat Nagrody Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Telewizyjnych (BAFTA) oraz nominacji do MTV Video Music Award. W swoich kompozycjach wykorzystuje zarówno naturalne dźwięki instrumentów muzycznych, jak i sztuczne komputerowe sample.

Ścieżka dźwiękowa gry Hitman (BAFTA za najlepszą muzykę) to świat monumentalnych symfonii i ciemnych, hybrydycznych rytmów, Freedom Fighters („Vangelis na sterydach” – „Film Score Monthly”) tworzy kompozycja chóralnych pieśni, w cyklu Assassin’s Creed „Jesper Kyd definiuje grę dla fanów z całego świata” („Official PlayStation Magazine”), a State of Decay, Darksiders 2 i Borderlands to nuty wprost z postapokaliptycznego świata fantastyki.

W 2018 roku został nagrodzony Nile Rodgers Global Creators Award za wkład w tworzenie muzyki do gier, innowacyjne podejście i unikatową formę kompozycji. Jest między innymi kompozytorem i producentem inspirowanej mitologią nordycką akustycznej ścieżki dźwiękowej do Warhammer: Vermintide 2 oraz kompozycji gitarowej do State of Decay 2, w której wykorzystuje również syntezator analogowy.

Jego kompozycje trafiają także na wielki ekran, między innymi w Kronikach plemienia duchów Lu Chuana na podstawie bestsellerowej chińskiej powieści czy w Tumbbad, mrocznym thrillerze osadzonym w świecie Indii Brytyjskich (premierę w Indiach przewidziano na jesień 2018 roku).

Kyd podąża swoją własną artystyczną ścieżką, na której nie stroni od eksperymentów: „Uwielbiam odkrywać nowe style i łączyć gatunki. Umiejętność odnalezienia własnego głosu dodaje kompozycjom głębi, która tworzy klimat zarówno filmu, jak i gry.”