Facebook Instagram Pinterest YouTube Film Search iOS Android Cookie Cookie Cytat Mój festiwal Mój festiwal Home Kalendarz Kalendarz Kalendarz Kalendarz Facebook Twitter Google Plus Zamknij Nawiguj Miejsca festiwalowe Organizatorzy Organizatorzy Partnerzy Kraków Wyślij
News
23.04.2017

Najlepsi wolontariusze poszukiwani!

News
News
11.04.2017

Ruszyła ogólnopolska kampania
10. FMF!

News
Giorgio Moroder
Giorgio Moroder
Howard Shore
Howard Shore
Brian Tyler
Brian Tyler
Trevor Morris
Trevor Morris
Abel Korzeniowski
Abel Korzeniowski
Home

Atli Örvarsson

Atli Örvarsson
Atli Örvarsson
Atli Örvarsson jest islandzkim kompozytorem, piszącym muzykę zarówno do historycznych epopei, jak i science-fiction.
Napisał i orkiestrował utwory do największych produkcji Hollywood (wliczając w to Piratów z Karaibów), a także do niezwykle popularnych seriali NBC Chicago Fire i Chicago PD.

Jest autorem ścieżek dźwiękowych do rozmaitych filmów, poczynając od Aniołów i Demonów, a kończąc na Holiday. Jako kompozytor udowodnił swoją wszechstronność muzyką do Dziewiątego legionu, 8 części prawdy, Babylonu A.D., Złodziejskiego kodeksu, Czwartego stopnia, Polowania na czarownice. Wśród jego ostatnich prac znajdują się Dary Anioła: Miasto kości, mroczny i ekscytujący Hansel i Gretel: Łowcy czarownic oraz Czysty strzał. Obecnie pracuje wraz z Hansem Zimmerem nad sequelem filmu o Supermanie - Człowiek ze stali.

Atli już w młodym wieku zaistniał na islandzkiej scenie muzycznej. Wraz z zespołem Sálin hans Jóns míns, jeszcze przed studiami na Berklee College of Music i North Carolina School of the Arts, zdobył trzy platynowe i dwie złote płyty. Osiągnął sukces również jako kompozytor i został nagrodzony Pete Carpenter Fellowship, dzięki któremu znalazł się w Los Angeles. Zaczął pracować wraz z telewizyjnym weteranem Mike’em Postem nad Nowojorskimi gliniarzami i Prawem i porządkiem. Niedługo potem spotkał Hansa Zimmera, który zaprosił go do swojego zespołu w Remote Control Studios.

Atli zyskał sobie uznanie w branży, czego dowodem są liczne nagrody ASCAPu i BMI, a także nominacja do prestiżowych nagród World Soundtrack Academy w kategorii „Odkrycie Roku”, za swoją muzykę do Babylon A.D.